;
آيا واريس فقط يك مشكل ظاهری است؟

آيا واريس فقط يك مشكل ظاهری است؟

4 دی 1402
- 0 دیدگاه 103 بازدید 0 پسندیده اند

آيا واريس فقط يك مشكل ظاهری است؟

در تصور عموم واریس فقط یک مشکل ظاهری است. در حالی که گاهی اوقات ممکن است ازین حد فراتر رود. به گفته ی متخصصان ، این بیماری برای خیلی از مبتلایان مشکلاتی از قبیل درد، سنگینی پاها، زدن نبض پا ، گرفتگی عضلات و ورم کردن پا ایجاد میکند.

🔸اگر روی پاهایتان رگ ‌های ورم کرده و کبود دارید، شاید تصور کنید آن ‌ها فقط ظاهر پاها را زشت می ‌کنند. اما برای بعضی افراد این رگ ‌ها به مشکلات پوستی و گرفتگی رگ تبدیل می ‌شوند. اين بيماری رواج زیادی دارد و میلیون ‌ها زن و مرد به آن مبتلا هستند. رگ ‌‌ها برای رساندن خون به قلب در یک مسیر سر بالایی، فشار زیادی را متحمل می ‌شوند و از عضلات پا برای پمپاژ کردن خون کمک می ‌گیرند. اما اگر دریچه ‌های رگ ‌ها ضعیف شوند، خون در آن ‌ها جمع می ‌شود و در نتیجه فشار بیشتری را متحمل می ‌شوند. در اثر افزایش فشار، رگ ‌ها گشاد می ‌شوند و در نهایت ورم می ‌کنند و واريس به ‌وجود می ‌آید.

🔸به گفته متخصصان، این بیماری برای خیلی از مبتلایان مشکلاتی از قبیل درد، سنگینی پاها، زدن نبض پا، گرفتگی عضلات و ورم کردن پا ایجاد می‌کند

🔸مشکلات دیگر شامل خارش و خشکی پوست و گرفتگی رگ ‌ها می ‌شود و در 10 درصد از مبتلایان به واریس، مشکلاتی از قبيل خون ‌ریزی، عوض شدن رنگ پوست، ضخیم‌ شدن پوست و حتی زخم معده هم دیده شده است.

دیدگاه شما

captcha