;
چگونگی پیشگیری از مسمومیت‌های غذایی در نوروز

چگونگی پیشگیری از مسمومیت‌های غذایی در نوروز

9 اسفند 1402
- 0 دیدگاه 45 بازدید 0 پسندیده اند

توصیه‌های غذایی که باید برای سفر جدی بگیرید!

 لحظات اولیه پس از بروز مسمومیت، برای نجات فرد مسموم حیاتی است .

یکم تا هفتم آبان‌ماه هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها

مسمومیت‌های غذایی یکی از مواردی است که می‌تواند در سفرها مشکل‌ساز شود، اما با توجه به چند نکته تغذیه‌ای می‌توان به راحتی از این نوع مسمومیت پیشگیری کرد.

شانه‌های مسمومیت غذایی اسهال، دل درد، استفراغ،‌ حالت تهوع، سردرد، تب، ضعف و خستگی عضلانی است.

اقداماتی مانند مصرف آب آشامیدنی سالم، شستن دست‌ها با آب و صابون،  مصرف غذاها و سبزیجات پخته، نخوردن سالاد و سبزیجاتی که از شست‌وشو و ضدعفونی آن‌ها اطمینان نداریم، مصرف میوه‌ها به صورت پوست کنده، نخوردن غذای پخته‌ای که بیش از دو ساعت بیرون از یخچال بوده، نخوردن غذاهای با احتمال فساد سریع مانند تخم مرغ، از جمله راهکارها برای جلوگیری از مسموميت است.

در سفر از محصولات لبنی و خوراکی‌هایی که دارای نشان سلامت و مجوز بهداشتی هستند، استفاده کنید و از خرید و مصرف فرآورده‌های خوراکی فله‌ای جدا اجتناب کنید.

توصیه‌های غذایی در سفر :

*از خرید قوطی‌های کنسرو دارای برآمدگی، فرو رفتگی و یا نشتی و زنگ‌زدگی خودداری کنید و مطمئن شوید که درپوش آنها شکسته نشده باشد.

*از تمـاس غـذای پخته و نیمه پخته بپرهـیزید.

*غذاهای خانگی مطمئن‌ترین غذا در بین راه هستند. بهتر است در بین راه از غذاهای ساده و نیمه خشک مانند نان و پنیر و سـبزی، انواع کوکو، کتلت و ... اسـتفاده کنید.

*از خـرید مـواد غذایی مثل حبـوبات پخته، دل و جگـر، لواشک، فلافل، سمبوسه، پیراشکی و ... از کنار جاده، فروشندگان دوره‌گرد و مغازه‌های غیر بهداشتی پرهیز کنید.



دیدگاه شما

captcha